Perstorps Tennisklubb

Grundat 1926

Medlemsinfo

• Pris för medlemskap 2020 är 250:- för senior (från 18 år) och 100:- för juniorer.
  • För detta får man spela fritt under säsongen.
  • För att bli medlem i Perstorps Tennisklubb fyll i kontaktformuläret på kontaktsidan och ange dina personuppgifter så återkommer vi snarast möjligt.
  • Existerande medlemmar betalar in medlemsavgiften som vanligt på bankgiro 394-3776.

Regler för spel

• Man måste vara medlem för att få använda våra tennisbanor.
  • Det finns en begränsad möjlighet för icke-medlemmar att hyra enstaka strötimmar för 50:-/tim.
  • Kontakta någon ur styrelsen om ni önskar spela utan att vara medlem. Telefonnummer till styrelsen finns upp vid tennisbanorna.
  • Man bokar en timme åt gången. Detta för att undvika seriebokningar och även för att så många som möjligt ska få chans att spela.
  • Det är obligatoriskt att alla sopar banan och linjerna efter spelat pass.
  • När det står vatten eller vattenpölar på banan är det absolut förbjudet att spela. Banans kvalitet kommer annars snabbt att försämras.
  • När banan är torr är det viktigt att man vattnar banan innan pass, har man tid & möjlighet är det bara positivt att man ger banan en dusch även efter sitt pass.
  • Naturligtvis hjälps vi alla åt att hålla klubbstugan ren & fräsch.
  • Tänk på att lägga tillbaka nycklarna i nyckelskåpet efter pass.
  • Tänk på våra grannar och visa hänsyn. Använd ett vårdad språk på banan.
  • Inget fel på att visa lite känslor och engagemang men könsord och dylika skällsord hör inte hemma på våra banor.